ASSALAMUALAIKUM W.B.T
Selawat dan salam ke atas junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W.
Bersyukur kita ke hadrat Ilahi, dengan limpah dan kurniaanNya, kita masih dapat bernafas, dapat merasai nikmat Islam dan Iman.
Semoga kandungan yang disediakan dapat dijadikan renungan, pengajaran, panduan dan iktibar bersama.
Segala yang baik datangnya dari Allah, dan yang buruk itu datangnya dari hambaNya yang kerdil lagi hina.
wallahua'lam

AHLAN WASAH LAN WA MARHABAN BIKUM

Sunday 9 September 2012


Bukti Ajaran Sesat Wahhabiyah ( BERFAKTA BENAR)



Mungkin ade sesetengah wahhabi yg berkata kpd anda…:

“ Siapa Wahhabi?Wahabi tu ape?Skit2 wahhabi…tahu ke ape wahhabi tu?? Tak betullah kata ajaran yg dibawa oleh Muhammad bin abdul wahhab itu wahhabi!!!.ape kena mengena Muhammad bin abdul wahhab dan pengikutnya dgn Wahhab!!i.mana ada mazhab wahhabi!!! Mana ada gerakan wahhabi!!! Tidak ada yg bergelar wahhabi!!.tidak bentul dari segi bahasa bahawa pengiktu Muhammad bin abudl wahhab di gelar WAHHABI..kalau ada pun bukan wahhabi tapi namakanlah Muhammady..!!!”.

Dan berbagai-bagai lagi ayat penafian bahawa mrk adalah puak wahhabi setelah kesesatan mrk jelas tertera dan nyata dalam karangan,ceramah,article mrk.Ketahuilah sebenarnya tok2 ketua wahhabi sendiri mengaku mrk adalah puak wahhabi.

Cuma sejak akhir2 ini setelah ternyata kesesatan mrk mulalah mrk menyorok-nyorok sepeti kebiasaan golongan yahudi.Sehingga ada diantara pembesar dan penyampai ajaran wahhabi di Malaysia skrg ini menulis artikel kononnya dia bukan wahhabi pula…
“saya bukan wahhabi” dan sebagainya.Padahal jelas dlm penulisan dan ceramahnya menyebarkan aqidah wahhabi yg kufur menyatakan ALLAH DUDUK DI ATAS ARASH (seperti Mohd Asri Zainul Abidin)
Ini merupakan aqidah yahudi.Begitu juga jelas dlm kaset2 ceramahnya mengkafirkan sesiapa sahaja yg bertawassul.Serta amat nampak fahaman yg dibawa adalah fahaman WAHHABIYYAH.
Setelah diketahui umum bhw dia adalah wahhabi mulalah dia menulis ( KATAKAN TIDAK PADA WAHHABI).

Sahabat sekalian..Dianatara dalil yg menunjukkan gerakan dan ajaran wahhabi ini diakui kewujudannya oleh ketua2 mrk sendiri. sila rujuk kitab yg mrk sendiri edarkan didlm b.arab berjudul :
“Assheikh Muhammad Bin Abdul Wahhab Aqidahnya Dan Dakwahnya”.
Ditulis oleh Seorang ulamak besar mrk di Qatar bernama Ahmad Ibn Al Butomy Al bin Ali, yg mana kitab ini telah dicetak syarikat cetakan Aljazirah bawah tahqiq Abdul Aziz Bin Baz cetakan kedua pd tahun 1393 yg jelas ternyata didlmnya :
Telah mampu puak WAHHABIYYUN mendirikan daulah mengikut asas-asas ALWAHHABIYYAH”.
Dan dinyatakan juga didlmnya bahawa : “Seluruh ajaran agama islam adalah mengikut AL-MAZHAB AL-WAHHABI”.

Dan ketahuilah bahawa dalam segi bahasa arab adalah dibenarkan nama pengikut satu ajaran tertentu disandarkan kepada nama yg terkenal dalam keluarga si pengasas.

Wassalam.

No comments:

Post a Comment